loading...
ما {{ قميان }} هستيم

 

از همه مهمتر،در فضاهای سنتی،بخشهایی به نام "اندرونی"وجود داشت که کاملا متمایز از بخشهای دیگر خانه بوده و عیال صاحبخانه که ناموس او محسوب میشد، از نظر نامحرمان دور و محفوظ می ماند.

با مقایسه فرهنگ غنی و سنتی گذشته ما و فرهنگ وارداتی کنونی ایرانی،تفاوتها آشکار می شود.به نظر کارشناسان،جایگاه کنونی زن در جامعه بشری،علیرقم پیشرفتهای مختلف بشر و توسعه یافتگی جوامع بشری،تنزل پیدا کرده و بعضا مشاهده می شود،حضور زن در لایه های فوقانی جامعه،از ارزشهای او کاسته و او را در معرض انواع تهدیدات و حملات قرارداده است.

زن در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی،ستون خانواده بوده است.جایگاه رفیعی که به واسطه آن بنای خانواده نهاده می شد.اما اکنون چی؟

بر این اساس،مشاهده می شود که در طراحی فضاهای ساختمانی،مامن و جایگاهی که مختص به بانوان خانه دار باشد وجود ندارد و به بهانه درسترسی سریع ساکنان به بخش نشیمنگاه،به صورت آزادانه و به اصتلاح "اوپن"طراحی و ساخته می شود.

البته متاسفانه شاهدیم که ناموس پرستی و غیرتمندی در خانواده های ما به دلیل تهاجم فرهنگی،به دیار باقی شتافته و صرفا در خانواده های اصیل و سنتی و مذهبی،کماکان به اصول و ارزشهای خانواده پایبند هستند.

دکوراسیون آشپزخانه 2013 , جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه

 

 

عموماً عادت بر این است كه دور تا دور اطراف آشپزخانه را با كابینت بپوشانند و اجاق گاز و سینك وخلاصه همه وسایل موردنیاز را در بین قسمتهای مختلف كابیت جاسازی كنند. اما آشپزخانه را به ترتیب دیگری نیز می توان چید كه به مراتب زیباتر و راحت تر باشد.

این ایده بخصوص می تواند برای آشپزخانه هایی كه پنجره های بزرگ وسرتاسری دارند و یا راهی به تراس دارندعالی باشد چرا كه باعث می شود فضای دسترسی به پنجره ها و یا در آزاد باشد. درعین حال تمام وسایل موردنیاز در یك محل كم وسعت جمع شده و بقیه فضای آشپزخانه آزاد خواهد بود. به این ترتیب این بخش به قلب آشپزخانه تبدیل خواهد شد.

 

 

دکوراسیون آشپزخانه 2013 , جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه

۱ - محلی كه اجاق گاز را در آن قرار داده اید نیاز به تهویه دارد. حتماً موافقید كه نمی توان یك دستگاه تهویه كوچك برای این كار تعبیه كرد. بنابراین می توان گفت كه بر روی اجاق گاز باید یك هود قیفی شكل كه از سقف آویزان می شود نصب شود.شاید بخواهید در جزیره راحتی خود یك سینك ظرفشویی نیز داشته باشید.

بهتر است این سینك فضای كنار اجاق گاز را اشغال كند تا ظرفهایی كه روی اجاق به خاطر پخت و پز كثیف شده اند به راحتی به داخل آن منتقل شود. همچنین مراقبت كنید سینكی كه انتخاب می كنید آنقدر بزرگ باشد كه قابلمه های بزرگ را هم بتوانید در آنها بشویید و نیز ارتفاع آن به اندازه كافی بلند باشد تا بتوانید یك سطل آشغال در زیر آن قرار دهید.

 

 

دکوراسیون آشپزخانه 2013 , جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه

۲- هر كدام از انتهاهای این جزیره باید با نئوپان یا استیل به پهنای حداقل ۳۵ سانتیمتر پوشانده شود.

۳ - در نظر داشته باشید پریزهای برق را در دیواره های اطراف این جزیره كار بگذارید و نه روی سطح آن. این كار از ایجاد شوكهای الكتریكی در مكانهای خیس جلوگیری می كند.

 

دکوراسیون آشپزخانه 2013 , جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه

۴ - دیواره های این جزیره را می توانید طوری طراحی كنید كه دارای قفسه های كوچكی برای قرار دادن كتابهای آشپزی و یا روزنامه های یومیه باشد. همچنین می توانیدجایی برای قرار دادن قابلمه های كوچك كه به تكرار مورد استفاده قرار می گیرند، بشقابهای دم دستی و یا شوینده ها در نظر بگیرید.

حتی بخشی از این فضا را می توانید به ماكروفر اختصاص دهید. تا بچه ها به راحتی بتوانند برای گرم كردن غذاهای فوری و آماده به آن دسترسی داشته باشند.

 

دکوراسیون آشپزخانه 2013 , جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه

۵ - اگر می خواهید در اطراف جزیره ای كه ساخته اید صندلی بگذارید و برای صرف غذا در اطراف آن بنشینید پس بهتر است یا فضای سطح آن را به طرف بیرون گسترش دهید و یا كابینتهای بخش دیگر آشپزخانه را كمی به عقب بكشید.

۶ - اگر چنین قصدی دارید پس سعی كنید بین اجاق گاز و سینك و لبه های سطح كه افراد دور آن خواهند نشست یك فاصله حداقل ۵۰ سانتیمتری در نظر بگیرید.

 

دکوراسیون آشپزخانه 2013 , جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه

۷ - گوشه ها را گرد درآورید تا از برخورد افراد با آنها جلوگیری شود. گوشه های تیز بخصوص برای كودكان خطرناك هستند.

۸ - اگر روی این جزیره راحتی خود را با نئوپان یااستیل یا هر ماده دیگری می پوشانید نیازی نیست سعی كنید بین آن و دیگر قسمتهای آشپزخانه هماهنگی ایجاد كنید. كافی است طراحی این بخش با طرح كلی فضای خانه همخوانی داشته باشند.

مثلاً می توانید دیواره های آن را از گرانیت بسازید و برای بخشی كه قرار است در اطراف اجاق گاز قرار بگیرد مثلاً نئوپان مخصوص مورداستفاده قرار دهید در حالی كه شاید به كار گرفتن استیل برای اطراف سینك ممكن است مناسب به نظر برسد.

 

 

 

دکوراسیون آشپزخانه 2013 , جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه۹- از چراغهای منفردی كه به سقف نصب می شوند برای روشن كردن محوطه این جزیره استفاده كنید.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام.پایگاه اینترنتی{قمیان}برای شناسایی قمیان ها درسطح کشور می باشد.لطفا جهت معرفی خود و استفاده از امکانات این پایگاه با ما در ارتباط باشید. محمد علی قمیان/اصفهان/1395/ 09131041347 09391041347
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پنل کاربری

    آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 27
  • بازدید سال : 56
  • بازدید کلی : 72,723